På radio får du eksponert og repetert reklamebudskapet ditt til potensielle kunder når de minst venter det. Vi har lang erfaring med lydproduksjon og radioreklame, og hjelper deg med å lage en radiospot som treffer målgruppen. Kontakt oss i dag, så kommer vi mer enn gjerne innom for et møte!
Med ledende markedsposisjoner, stabilt gode lyttertall og solid forankrede lokale redaksjonelle produkter kan vi gjøre en god jobb for deg som annonsør. .Visste du at lyd er et av de sterkeste virkemidlene vi har i markedsføring? Radio er en fantastisk mediekanal. Mens øynene dine konkurrerer om flere annonsebudskap parallelt på både print og web, kommuniserer vi bare et budskap om gangen på radio. Reklameunngåelsen på radio er lav, i følge flere omfattende undersøkelser. Radioreklame appellerer til lytternes fantasi og krever ikke samme oppmerksomhet som andre medier.
Radioreklame er også tett på innkjøpsøyeblikket, aktuell, god på å gjenoppfriske budskap og gir derfor stor effekt på kort tid. En annen fordel er at din reklame kommer raskt og effektivt ut til det lokale markedet – og ikke minst – du er alene om oppmerksomheten! Med radio når du mennesker der de er og når de minst venter det – og gjerne mens de er på farten. Det kan enten være i bilen til eller fra jobb, på vei til butikken, henting på håndballtrening eller på arbeidsoppdrag, eller det kan være hjemme, på hytta, på tur med hunden eller i butikken.
Radiolyttere er aktive, kjøpesterke, moderne, liker å gjøre ting. De bor gjerne i familieforhold med to inntekter, har små barn og flere biler. Denne målgruppen blir stadig vanskeligere å nå gjennom tradisjonelle mediekanaler, spesielt avis, men du treffer dem ved hjelp av radio.
Det er mange grunner til at radio er en utmerket og attraktiv markedsføringskanal.
Radio er kjøpsutløsende. Dette er verdifult for deg som annonsør fordi i motsetning til avis og TV som gjerne konsumeres på kveldstid, brukes radiomediet gjennom dagen, før innkjøp skal foretas. De fleste innkjøp gjøres på vei til og fra jobb, nettopp der mye av radiolyttingen finner sted.
En av radiomediets store styrker er at du kan treffe samme lytter flere ganger med samme budskap. Kampanjen din får lang levetid, du sikres at lytterene får med seg budskapet, og over tid setter du ett sterkere avtrykk hos forbrukeren.
Radio har alltid hatt en lav CPT (cost per thousand), som betyr at kontaktprisen per lytter er lav, og du får muligheten til å kommunisere mer for de samme pengene enn du klarer gjennom TV og avis.
Radio står seg svært godt på egenhånd, men er også ypperlig egnet til å forsterke effekten av dine TV-, avis- og DM-kampanjer. Dersom din hovedkanal er avis får man uforholdsmessig mye igjen ved å kutte noe av investeringen fra toppen av budsjettet for avis og i samme kampanjeperiode plassere dette i radioannonser.
Mindre enn 1 av 10 radiolyttere bytter kanal, når reklamen kommer
Vi kan tilby deg som annonsør en rekke spennende markedsføringsmuligheter. Under ser du et utvalg av våre kommersielle produkter. Ikke nøl med å kontakte oss, slik at vi i samarbeid kan sette sammen den optimale kampanjeplanen for deg som annonsør.
En radioannonse (spot) formidler ditt budskap på en kraftfull og effektiv måte. Budskapet i radio er oftest kort (vanligvis 20 til 30 sekunder), men høres ofte. Vi skreddersyr din radiokampanje og hjelper deg fra idé til ferdig produkt. Vi kan kombinere spottene med andre produkter, for å sørge for at du får høyest mulig gjennomslag for ditt budskap. Prisen på radioannonsen avhenger av lengde og volum.
Vi tilbyr reklameespotter på våre radiostasjoner lokalt, og i kombinasjon med våre andre stasjoner, også nasjonalt eller semi-nasjonalt. Jærradiogruppen har eierinteresser i radiostasjoner i hele Norge, og vi kan levere reklameplass både lokalt og nasjonalt. Vi kan differensiere hvor du vil bruke annonsene, og vi utformer selvfølgelig både annonser og kampanjer i tett dialog med annonsør eller mediebyrå.
Vi har lang erfaring med kommersiell radiodrift i Norge og har dyktige lokale markedsavdelinger som kjenner ditt marked og hjelper deg med å planlegge og avvikle dine annonsekampanjer. Ta gjerne kontakt med oss slik at vi i samarbeid kan sette sammen den optimale kampanjeplanen for deg som annonsør.
Om du framfor alt vil profilere ditt firmanavn, din merkevare eller et produkt, så er sponsing av program og programinnslag en utmerket måte å annonsere på. Sponsorvignetten eksponerer annonsøren før og etter det aktuelle programmet eller innslaget.
Sponsing er ett godt alternativ til vanlige spottkampanjer for en del annonsører, enten alene eller i kombinasjon med vanlige spotter. Sponsorater kan være spons av vær, trafikk, sport eller andre faste programmer. Ta kontakt for en prat om hvilke sponsorater som er ledige og kan passe dine behov!
Radio er effektivt når du er på jakt etter nye ansatte. Ved å annonsere på radio treffer du de som er i arbeid og ikke aktivt leter etter ny jobb, her skiller radio seg fra de fleste tradisjonelle kanaler der du er avhengig av at man aktivt leter opp din annonse.
Podkastmarkedet i Norge vokser i voldsom fart og stadig fler ønsker å utforske dette som markedsføringskanal!
Har du lyst til å lage podkast, men vet ikke helt hvordan? Vi kan lyd, har fasilitetene og kompetansen som trengs for å hjelpe deg å lage lydproduksjoner av høy kvalitet.
Vi kan tilby skreddersydde promoaktiviteter og konkurranser som skaper økt oppmerksomhet og kjennskap til produktet eller merkevaren din!
Vi har lang erfaring med lydproduksjon og radioreklame, og hjelper deg med å lage en radiospot som virker. Har du en idé, eller trenger du en? Vi er der gjennom hele prosessen; fra idé og manus til opptak, miksing og ferdig produksjon som er klar til å kjøres “on air”.
Det å utvikle en god tekst og riktig lydbilde for en profilreklame på radio er en øvelse som kan være nyttig for enhver merkevareannonsør. Det tvinger en til å tenke grundig gjennom hvordan man er ulik konkurrentene og hvilke fortrinn som vil ha varig appell til kundene. Det viktigste er hva du sier. Ikke hvordan eller hvem som sier det – selv om det er viktig nok. Det du velger å si må være forskjellig fra hva konkurrentene sier. Det er også vesentlig lettere å huske budskapet ditt dersom det oppleves som relevant for kundene .
Hver enkelt av oss utsettes for enormt mange reklamebudskap i løpet av en gjennomsnittlig dag. Vi har derfor utviklet et godt forsvar mot reklame. Når vi ikke er i kjøpsmodus så unngår vi den så godt vi kan. Vi legger bare merke til nye budskap som er forskjellig fra de vi allerede har “på lager” og samtidig er relevante for oss. Vi har også utviklet allergi mot klisjeer som “god service” og “gode priser” (og et par hundre til). En klisje i en reklame er en trigger til hjernen om at budskapet trygt kan glemmes.
Skal du bli husket må du være annerledes. Du må finne noe som du er god på, som har betydning for en kunde i kjøpsmodus og som ingen av konkurrentene profilerer seg på.
Vi hjelper deg med å lykkes på radio! Ta kontakt med våre lokale markedsavdelinger for å avtale et møte, eller send en henvendelse til Geir Friberg som er vår byråkontakt for nasjonalsalg.
Organisasjonsnummer: 985 195 234
Konsernredaktør: Herman Skretting
Jærradiogruppen AS er et av Norges største lokalradiokonsern med eierinteresser i tradisjonsrike og populære radiostasjoner over hele landet.
Våre kanaler er medlemmer av Norsk Lokalradioforbund.
Våre redaksjoner arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk.
Utviklet for Jærradiogruppen AS av Para AS